מהי החשיבות של עורך דין בעסקאות נדל”ן הנעשות בחו”ל עבור היזמים הישראלים?

חתימת חוזה

שוק הנדל”ן הישראלי מרגיש הרבה יותר מוכר, קרוב ובטוח לרוכשים, משקיעים ובמיוחד ליזמים הישראלים. השפה השלטת בו היא השפה העברית, וכל המידע והאפשרות לבחון עסקאות נדל”ן נמצאים במרחק של הקשת מילת חיפוש בגוגל. עורכי הדין הישראלים, אשר מכירים היטב את שוק הנדל”ן הישראלי, ואת כל ההיבטים והסוגיות המשפטיות והעסקיות הכרוכות בו, הם אלה אשר מעניקים ליווי משפטי שוטף ליזמים.

בכל הנוגע לתחום השקעות נדל”ן בחו”ל הדברים שונים בתכלית. מצד אחד שווקי הנדל”ן הבינלאומיים, צבעוניים יותר, מאתגרים יותר והאפשרויות בהם בלתי מוגבלות. מצד שני, העסקאות לא תמיד יתנהלו בשפה האנגלית או לפי החוק הישראלי, והאתרים מהם ניתן לאסוף מידע, אינם מוכרים ונגישים ליזמים הישראלים. כל אלה מייצרים אתגרים עבור היזמים הישראלים, להם ניתן מענה ע”י עורכי דין אשר מומחים לעסקאות נדל”ן בחו”ל.

השקעות הנדל”ן בחו”ל זמינות לסוג רחב ומגוון יותר של משקיעים

השקעות נדל”ן בחו”ל הן הרבה יותר מגוונות מהשקעות נדל”ן בישראל, וזמינות להרבה יותר משקיעים מסוגים שונים, כך שהעניין בהם הוא רב מאוד. החל ממגוון המדינות הרחב, שלכל אחת מאפיינים משלה, וכלה במנעד סכומי ההשקעה, שיכול לנוע מעשרות אלפי דולרים לפרויקט קבוצתי ועד למיליוני דולרים, בעסקאות נדל”ן מסוימות.

גם כלי ההשקעה הם שונים בתכלית. אם בישראל מדובר על רכישה “סטנדרטית” של דירה, קרקע או בניין כשמדברים על יזם. בחו”ל, עסקאות רבות זוכות למימון דרך השקעה קבוצתית באמצעות ישויות משפטיות שונות, כגון: שותפויות וחברות זרות, וכן, באמצעות מכשירים פיננסים, כמו: עסקאות מימון המונים, ניירות ערך וכו’.

דומה כי האתגרים אשר מציבות השקעות הנדל”ן בחו”ל הם רבים: שפה, תרבות, חקיקה, הליכי מיסוי ורגולציה, אשר אינם מוכרים לזימים הישראלים, מחד. מאידך, הגיוון הרב, גודל השוק וסוגי ההשקעות מייצרות יותר הזדמנויות עבור יזמי נדל”ן ומשקיעים.

עורך הדין של יזם הנדל”ן בחו”ל הוא הארכיטקט המשפטי של העסקה

כפי שהסברנו, צורות ההשקעה בחו”ל הם רב גוניות, מוצרי ההשקעה מפותחים יותר ומאפשרים למספר רב יותר של משקיעים מישראל, להיכנס לעסקאות. לעיתים, אותם משקיעים, לא יהיו רלוונטים לשוק הנדל”ן הישראלי בגלל המחירים הגבוהים בו. עם זאת, הם יוכלו לבצע עסקאות נדל”ן מעניינות ומגוונות בשווקי הנדל”ן הבינלאומיים, בין השאר באמצעות התאגדויות משקיעים תחת מבנים של חברות או שותפויות, המעניקים יתרונות מס שונים, מה שהופך את שווקים אלו ליעד ליזמי נדל”ן ישראלים. על כן, דומה כי האפשרויות מגוונות וכך גם הפתרונות.

כאן עולה החשיבות של תכנון המבנה המשפטי, המיסוי ומנגנוני הבקרה והבטוחות בעסקה. האחריות הזו מוטלת קודם כל על כתפי עורך הדין שמייצג את היזם, שתפקידו, כארכיטקט המשפטי של העסקה, להיות מנהל הפרויקט המשפטי בכל ההיבטים של העסקה, הן בצד הישראלי והן בצד הזר. את כל אלה הוא מבצע מול הרשויות ועורכי הדין הבינלאומיים.

יזם, או חברה יזמית אשר מבצעים פרויקטים של השקעות נדל”ן בחו”ל, באמצעות השקעות של משקיעים ישראלים, זקוקים לעורכי דין מקצועיים, אשר בקיאים במספר רב יותר של סוגיות ודינים, מאלה שנדרשים מעורך דין המלווה יזמי נדל”ן המשקיעים בשוק הישראלי. מעורכי דין שמלווים יזמים ישראלים בחו”ל, נדרש להכיר את הרגולציה בישראל ובמדינות ההשקעה, לרבות: מיסוי בינלאומי, אמנות מס, חוק בינלאומי, לנהל נאמנויות ונדרשת שורה ארוכה של התמחויות שונות ומגוונות.

המומחיות שלנו: ליווי משפטי של יזמי נדל”ן

משרד GBK עושה שימוש בניסיון הרב שרכש בתחום השקעות הנדל”ן בחו”ל, ומעניק ייעוץ משפטי למגוון רחב של משקיעים ויזמים ישראליים המשקיעים בנדל”ן במדינות רבות ברחבי העולם, כגון: ארה”ב, ספרד, בריטניה, יוון, רוסיה, גרמניה, פורטוגל, גיאורגיה, בלגיה ואוסטריה וכו’.

שאלות? השאירו פרטים ונשמח לעזור